Skip to the main content

Op de mat bij jouw vereniging: promotiepakket 4 v’s voor veiligheid

Verenigingsservice

Met de campagne 4 v’s voor veiligheid, vragen we samen met NOC*NSF, gemeenten en andere organisaties in de sport aandacht voor een sociaal veilige sportomgeving voor iedereen. Korfbalverenigingen hebben in afgelopen twee weken een promotiepakket voor deze campagne ontvangen.

Een veilig sportomgeving begint met een goede basis. Daarom moedigen wij verenigingen aan om te werken met de 4 v’s van veiligheid. De 4 v’s zijn: Vertrouwenscontactpersoon, VOG, Vakkundige geschoolde trainer/coaches en Verenigingsbrede gedragscode. Deze 4 v’s bieden een stevig fundament voor verenigingen rondom sociale veiligheid.

Met het promotiepakket kan jouw vereniging laten zien dat jullie sociale veiligheid serieus nemen, en hier, samen met het bestuur en vrijwilligers, werk van maken! In het pakket zitten posters en stickers die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld de contactgegevens van de vertrouwenscontactpersoon te communiceren. Heeft jouw vereniging het pakket nog niet binnen? Laat het ons dan weten.

Heb je hulp nodig bij het invoeren van de vier v’s? Bekijk dan zeker deze pagina eens of neem contact op met je verenigingsadviseur.

Gerelateerde artikelen

De laatste Competitie 2.0-ontwikkelingen
Competitie
De laatste Competitie 2.0-ontwikkelingen
De afgelopen periode zijn er weer veel ontwikkelingen geweest op het gebied van Competitie 2.0. In het nieuwe KNKV Magazine nemen we je mee in de laatste stand van zaken met betrekking tot de drie onderdelen: de rompregeling arbitrage, de herstructurering van de competitie en het vernieuwde bijdragemodel van het KNKV. In het magazine vertellen […]
Lees meer
Cijfers naleving leeftijdsgrens alcohol- en tabaksverkoop in de sport
Verenigingsservice
Cijfers naleving leeftijdsgrens alcohol- en tabaksverkoop in de sport
In december 2024 heeft de Rijksoverheid het ‘Landelijk onderzoek naleving leeftijdsgrens alcohol- en tabaksverkoop 2024’ gepubliceerd. Daaruit blijkt een lichte daling binnen de naleving in de sportsector: van 28,8% in 2022 naar 22,4% in 2024. Dat betekent dat de ingezette testkopers in 77,6% van de gevallen alcohol konden kopen in de sportkantine. Als KNKV vinden […]
Lees meer
KNKV geeft RecreStars een nieuwe impuls
Korfbalaanbod Ledenwerving/-behoud
KNKV geeft RecreStars een nieuwe impuls
De succesvolle RecreStars-pilot, die de afgelopen twee jaar in de regio Rotterdam liep, wordt dit voorjaar landelijk uitgerold. RecreStars is een laagdrempelige korfbalvorm, waarbij men ongeveer één keer per maand op vrijdagavond mee doet met een toernooi. Doordat het in 4-tegen-4 gespeeld wordt, in één vak, heb je al snel de mogelijkheid een team te […]
Lees meer

Topartikelen

Best practice Verenigingsservice
Er is weer een nieuw KNKV Magazine!
Partners
Qmusic nieuwe eventpartner KNKV
Schoolkorfbal Trainers
MDT-project KNKV groot succes: 100 jongeren geven korfballessen aan 3500 kinderen