Skip to the main content

Inspirerende werksessies en creatieve ideeën rondom het versterken van het korfbalimago

Strategische projecten Verenigingsservice

Erik Broeren, Manager Marketing en Communicatie, vertelt in het KNKV Magazine over de voortgang van het project ‘Het versterken van het korfbalimago’. “Dit project, ontstaan vanuit ons strategisch plan, richt zich op het breder uitdragen van de kernwaarden die onze sport uniek maken: dynamisch, open, samen en gelijkwaardig. Het hoofddoel is het versterken van zowel het imago als de beleving rondom korfbal, met de primaire focus op sportliefhebbers en een secundaire focus op korfballers. Sinds de zomer van 2023 zijn er mooie stappen gezet.”

In het magazine legt Erik uit welke ontwikkelingen er plaatsvinden. Zo is hij langs geweest bij verenigingen voor werksessies rondom de kernwaarden en worden er ook binnen het KNKV veel inspanningen geleverd om het imago van korfbal te versterken. Ben je benieuwd naar het volledige artikel? Je leest het hier.

Gerelateerde artikelen

De laatste Competitie 2.0-ontwikkelingen
Competitie
De laatste Competitie 2.0-ontwikkelingen
De afgelopen periode zijn er weer veel ontwikkelingen geweest op het gebied van Competitie 2.0. In het nieuwe KNKV Magazine nemen we je mee in de laatste stand van zaken met betrekking tot de drie onderdelen: de rompregeling arbitrage, de herstructurering van de competitie en het vernieuwde bijdragemodel van het KNKV. In het magazine vertellen […]
Lees meer
Cijfers naleving leeftijdsgrens alcohol- en tabaksverkoop in de sport
Verenigingsservice
Cijfers naleving leeftijdsgrens alcohol- en tabaksverkoop in de sport
In december 2024 heeft de Rijksoverheid het ‘Landelijk onderzoek naleving leeftijdsgrens alcohol- en tabaksverkoop 2024’ gepubliceerd. Daaruit blijkt een lichte daling binnen de naleving in de sportsector: van 28,8% in 2022 naar 22,4% in 2024. Dat betekent dat de ingezette testkopers in 77,6% van de gevallen alcohol konden kopen in de sportkantine. Als KNKV vinden […]
Lees meer
KNKV geeft RecreStars een nieuwe impuls
Korfbalaanbod Ledenwerving/-behoud
KNKV geeft RecreStars een nieuwe impuls
De succesvolle RecreStars-pilot, die de afgelopen twee jaar in de regio Rotterdam liep, wordt dit voorjaar landelijk uitgerold. RecreStars is een laagdrempelige korfbalvorm, waarbij men ongeveer één keer per maand op vrijdagavond mee doet met een toernooi. Doordat het in 4-tegen-4 gespeeld wordt, in één vak, heb je al snel de mogelijkheid een team te […]
Lees meer

Topartikelen

Best practice Verenigingsservice
Er is weer een nieuw KNKV Magazine!
Partners
Qmusic nieuwe eventpartner KNKV
Schoolkorfbal Trainers
MDT-project KNKV groot succes: 100 jongeren geven korfballessen aan 3500 kinderen